Obsługa finansowo - księgowaDrukuj
Prowadzenie ewidencji księgowej w licencjonowanym programie finansowo-księgowym, zgodnie z uchwałą Wspólnoty Mieszkaniowej i obowiązującymi przepisami
-
prowadzenie ewidencji rachunkowej, obejmującej przychody i koszty dotyczące nieruchomości wspólnej (ewidencjonowanie i księgowanie wpłat właścicieli, rozliczanie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej, rozliczanie mediów),
-
dokonywanie rozliczeń indywidualnych z właścicielami lokali, zgodnie z przepisami ustawy o własności lokali,
-
opracowywanie projektów rocznych planów gospodarczych zarządzania nieruchomością wspólną,
-
sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
-
przygotowywanie sprawozdań Wspólnoty dla Głównego Urzędu Statystycznego, deklaracji i rozliczeń podatkowych oraz innych sprawozdań, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
-
przechowywanie dokumentacji statystycznej, księgowej i podatkowej Wspólnoty, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
-
przygotowywanie oraz dostarczanie właścicielom lokali powiadomień o wymiarze opłat,
-
dokonywanie analiz kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej.
Obsługa należności
-
bieżąca analiza należności krótkoterminowych, długoterminowych oraz roszczeń spornych,
-
przygotowywanie wezwań do zapłaty,
-
naliczanie odsetek od zadłużenia,
-
przygotowywanie odpowiednich dokumentów dotyczących zadłużeń dla kancelarii prawnej,
-
telefoniczne oraz osobiste udzielanie informacji o stanie płatności,
Obsługa finansowa
-
pomoc przy otwarciu rachunku bankowego dla Wspólnoty Mieszkaniowej,
-
dokonywanie rozliczeń w imieniu Wspólnoty poprzez rachunek bankowy lub w przypadku braku umocowania do dokonywania w/w rozliczeń – przygotowywanie przelewów,
-
analiza płynności finansowej.