POMOC W ORGANIZACJI WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
- prowadzenie pierwszego zebrania Ogółu Właścicieli lokali, przygotowanie odpowiednich zawiadomień, projektów uchwał oraz określenie sposobu zarządu nieruchomością wspólną,
- pomoc w przejęciu nieruchomości od dewelopera, gminy, spółdzielni mieszkaniowej,
- uzyskanie numeru statystycznego REGON,
- założenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej w wybranym banku,
- zgłoszenie Wspólnoty do właściwego urzędu skarbowego w celu uzyskania numeru NIP,
- pomoc w tworzeniu statutu Wspólnoty Mieszkaniowej oraz regulaminu porządku domowego.
BIEŻĄCA OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
-
doprowadzenie do protokolarnego przejęcia zarządu nieruchomością wspólną od Wspólnoty Mieszkaniowej, obejmującego:
- weryfikację i kontrolę wszystkich obowiązkowych z mocy prawa dokumentów prawnych, finansowych i technicznych,
- weryfikację i kontrolę wszelkich dokumentów dotyczących gwarancji na zainstalowane w budynkach i na terenie nieruchomości urządzenia,
- prowadzenie negocjacji z poprzednim zarządcą zmierzających do uzyskania wszelkich brakujących lub niekompletnych dokumentów,
- informowanie Zarządu Wspólnoty o wszelkich zaobserwowanych brakach i nieprawidłowościach,
- sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości,
-
zbieranie ofert od usługodawców, uczestniczenie przy negocjowaniu cen i warunków zawieranych przez wspólnotę umów oraz kontrola ich wykonania w zakresie:
- dostawy usług komunalnych i mediów w zakresie prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
- utrzymania porządku i czystości w nieruchomości wspólnej,
- konserwacji domofonów,
- konserwacji urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, centralnego ogrzewania, ciepłej i zimnej wody, gazu, dźwigów osobowych, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej,
- ubezpieczenia nieruchomości wspólnej,
- innych umów zapewniających prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości,
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali oraz ich właścicieli wraz z przypadającymi im udziałami w nieruchomości wspólnej,
- bieżąca obsługa informacyjna właścicieli lokali w sprawach dotyczących nieruchomości wspólnej oraz poszczególnych lokali w uzgodnionych godzinach,
- powiadamianie właścicieli lokali o zmianie wysokości opłat związanych z dostawami mediów oraz usług dla nieruchomości wspólnej,
- zapewnienie właścicielom informacji o sytuacji finansowej wspólnoty i stanie technicznym oraz zapewnienie dostępu do jej dokumentów,
- przygotowanie oraz doręczanie książeczek opłat właścicielom lokali,
- dokonywanie odczytów i prowadzenie ewidencji wskazań urządzeń pomiarowych w nieruchomości,
- wywieszanie na tablicach ogłoszeń odpowiednich informacji o telefonach służb technicznych,
- bieżąca obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej polegająca na wykonywaniu zleconych przez zarząd wspólnoty czynności z nimi związanych, zawiadamianie właścicieli lokali o terminach zebrań, protokołowanie zebrań oraz powiadamianie właścicieli lokali o treści uchwał podjętych w drodze indywidualnego zbierania głosów,
- przygotowanie i obsługa w imieniu wspólnoty wszelkiej korespondencji z urzędami, kontrahentami oraz członkami wspólnoty w zależności od zaistniałych spraw i potrzeb.